ماه و ماهی

ماه و ماهی

من جمله تو بودم و نمے دانستم ...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

یک مصرع عشق..

يكشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱ ب.ظ

چند وقتی هست که دو سه بیت و بخصوص یه مصرع از یکی از غزلهای بیاد ماندنی زنده یاد حسین منزوی بصورت ناخواسته ورد زبونم شده و وقت و بی وقت زمزمش میکنم شاید بی ربط با حال و احوال این چند هفته ی اخیرم نباشه... بهرحال هر چی هست حس خوبیه.. یه حس عاشقانه.. ^_^


***

زنی که صاعقه وار آنک ردای شعله به تن دارد

فرو نیامده خود پیداست که قصد خرمن من دارد

همیشه عشق به مشتاقان پیام وصل نخواهد داد

که گاه پیرهن یوسف کنایه های کفن دارد

کیم کیم که نسوزم من؟ تو‌کیستی که نسوزانی؟

بهل که تا بشود ای دوست!  هرآنچه قصد شدن دارد

دوباره بیرق مجنون را دلم به شوق می افرازد

دوباره عشق در این صحرا هوای خیمه زدن دارد

زنی که چنین تویی بی شک شکوه و روح دگر بخشد

بدان تصور دیرینه که دل ز معنی زن دارد

مگر به صافی گیسویت هوای خویش بپالایم

در این قفس که نفس در وی همیشه طعم لجن دارد


پ.ن: مصرعی که تقریبا ورد زبونم شده: بهل که تا بشود ای دوست!  هرآنچه قصد شدن دارد.. 


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۴
**روشنا **

نظرات  (۴)

سلام.
شعر زیبایی بود مخصوصا اون قسمت:
"بهل که تا بشود ای دوست! هر آنچه قصد شدن دارد"
واقعا وقتی چیزی بخواد بشه نمیشه جلوشو گرفت.
چیزی هم که نخواد بشه نمیشه دیگه.
پاسخ:
بله دقیقا 
و یه معنی دیگه هم داره و اون سپردن همه چی به دست تقدیره... 
چه حس خوبی^_^
۰۵ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۳۵ پریسا سادات ..
:))
بعله ((:
پاسخ:
^_^
عـــااالی
پاسخ:
((:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">