ماه و ماهی

ماه و ماهی

من جمله تو بودم و نمے دانستم ...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

فالوور شمر نباشیم...

جمعه, ۱۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۵۶ ب.ظ

چرا واقعا چرا؟؟؟

چرا به هر وبلاگ مذهب محور یا همون دینی توی بیان سر میزنم انقدر خلوت و بی رونقه؟؟؟؟

یه بلاگر میاد از خاطرات روزمرش که احیانا خیلی هم کسل کنندست یه چهار خط مینویسه حداقل ده بیست تا 

کامنت میگیره... نمیخوام به اون عزیزانی که روزمره مینویسن جسارت کنم... اتفاقا بعضی هاشونم واقعا جذاب و گیرا مینویسن... ولی روی صحبتم چیز دیگه ایه... 

اصلا کاری هم به دین و مذهب و...  ندارم... 

آقا یه وبلاگ علمی که نویسندش با هزارتا ذوق درباره ی یه مطلب علمی پست گذاشته.. یدونه لایکم نمیخوره... حالا نظردهی پیشکش...

 یعنی واقعا خوندن یه مطلب مفید که یه چیزی بهمون اضافه میکنه انقدر کسل کننده و خسته کنندست؟؟؟؟

چرا ماها انقدر سطحی شدیم؟؟ اول از همه با خودم هستم.. ( به بقیه بر نخوره) 

چه عیبی داره اون تایمی که میخوایم یکم وب گردی کنیم چنتا مطلبم یاد بگیریم؟؟ 

نمیفهمم واقعا!!! 

همین اینستاگرامی که خیلیامون روز و شب درگیرشیم (که خدا رو شکر شخصا از این یکی نعمت فضای مجازی بی بهره هستم..)  اینایی که دنبال کننده ی میلیونی دارند... واقعا چه آدمایی هستند؟؟یا چه تفکراتی دارند؟؟

جز اینه که شب و روز در حال جابه جا کردن ارزشها و ضد ارزشها هستند؟؟ اونم به شکل خیلی فانتزی و جذاب که مخاطب اصلا متوجه نمیشه... بعد به خودش میاد میبینه چقدر از فرهنگها و عقاید اصلی و قبلش فاصله گرفته... خودش هم نفهمیده... ( یه نمونش قالب کردن حیوانات خونگی به عنوان همدم و مونس و جایگزین فرزند..) 

اون کسی که یه بهره ای از دانش و فرهنگ داره چنتا دنبال کننده داره؟؟؟ اون کسی که واقعا میخواد یه کار مفید بکنه توی این فضای مسموم  و ضد فرهنگ و ضد ارزش؟؟؟

اون کسی که داره حنجرشو پاره میکنه برای حفظ محیط زیست؟؟ چنتا دنبال کننده داره؟؟

(اونوقت نتیجش میشه گیر کردن سر یه روباه بخت برگشته توی سطل پلاستیکی ماست و زجرکش شدن و مردنش بخاطر بی فرهنگی و بی توجهی فرد یا افرادی که سطل به اون بزرگی رو توی محیط زیست و حیات وحش رها کردند) 

و هزار و هزار نتیجه و آسیب از این دست فقط و فقط بخاطر اینکه عکس تفریحات و رستوران رفتن ودورهمی فلان فرد جذاب تره و باید لایک بیشتر بخوره... ( احیانا صاحب پست از غصه تب نکنه) 

نمیدونم واقعا دلیلش چیه؟ 

پ. ن:یه گزارش دیدم توی این شبکه ها ی خبری از مخاطب میپرسیدن بنظرتون الان اگه شمر و امام حسین(ع) بودند کدوم یکی توی فضای مجازی فالوور بیشتری داشت؟؟؟

نود درصدشون جواب میدادن: شمر |:

واقعا هم راست میگفتن...




موافقین ۱۵ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۱
**روشنا **

نظرات  (۱۱)

۱۱ آبان ۹۷ ، ۲۱:۰۴ منِ پر حرفツ
واقعیت اینه که انسان های تنبلی شدیم(البته خودمو میگم!!)وقتی میبیم پستی بالای 5 خط نوشته داره..گاها یا میگیم بریم بعدا میایم میخونیمش...یا اینکه بیخیال اصن..
همین که اون پنج خط بشه شش خط گاها خود من هم یک کلمه اش رو میخونم خسته میشم و دست میکشم...شاید هم سرمان شلوغ است..یا هوای پاییز است..بهانه دیگری نیافتم:)
ولی خوبه که بعضی وقتا زمانمونو سر چیزهایی که ارزش خوندنشون بالاتره..همونایی که باعث میشه هم سطح علمیمون بالا تر بره..و هم سطح افکارمون..خرج کنیم:)
ولی واقعا برای اون وبلاگ علمی هایی که یک لایک هم نمیخورد دلم میسوزد..من یک بار خواستم تجربه اش کنم..واقعا کار سختی هست اداره کردنش...

درباره اون ویدیو هم بهتره آدم سکوت کنه...
پاسخ:
بله موافقم بعضی هاشونم واقعا مطالب طولانی میذارن... ولی این دلیل نمیشه.. 
سپاس از حضورتون
(:
۱۱ آبان ۹۷ ، ۲۱:۰۷ فرید پرهمت
من که شما رو دنبال می کنم اگه شمر هستید صریح بگید قطع کنم!!!

با حرفاتون موافقم. دوست دیگری هم اخیرا در بیان نسبت به این موضوع معترض شده بودند.
پاسخ:
بله هر کسی توی وجودش یه شمر داره
(:
هر وقت دیدید یا احساس کردید شمر وجودم رو کردم قطع بزنید... 😎
۱۱ آبان ۹۷ ، ۲۱:۱۴ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
سلام.
بسیار مبحث درست و منطقی رو مطرح کردین.
واقعا آدم با کمی توجه به ماهیت همچین صفحاتی واقعا نمیدونه این صفحات و این افراد چی دارن که مثلا ۲ میلیون فالوور دارن.
طرف روزانه دو تا کلیپ سطحی و سخیف میزاره بعد هزار و چند تا لایک میخوره. جالبه از این طریق میلیونی هم درآمد دارن.
پاسخ:
سلام جناب استاد
سپاس از همراهی همیشگیتون
بله دقیقا همینه که عرض میکنید... 
چه میشه کرد؟؟؟

.
پاسخ:
واقعا چرا به فکر خودم نرسید؟؟؟عجب پیشنهادی... 
دوست عزیز ناشناس پیشنهاد میکتم لطفا یبار دیگه مطلب رو مطالعه بفرمایید!!! 
۱۲ آبان ۹۷ ، ۰۰:۰۳ جناب منزوی
سلام
شاید اون وبلاگ ها تعامل با دیگر وبلاگ ها ندارند، یعنی از وبلاگ کسی بازدید نمی کنند. به همین دلیل نادیده گرفته میشن. از طرفی مطلب شاید طولانی باشه و اینطور بازدید کننده خسته میشه.
اون افرادی که در دنیای مجاز فیلم یا تصویر ناموزون میذارن و لایک خور آنها زیاده نباید از دنبال کننده گان آنها گِله کرد چون اشخاصی مثل خودشون دارن اونا رو دنبال می کنن.
خود افراد مذهبی فعالیت زیادی تو دنیای مجاز دارن ولی پشت هم رو نمی گیرن، انتظار دارن مردم به وبلاگ آنها بیان تا مطالب رو بخونن درصورتی که باید در دنیای مجاز معاشرت مجازی هم داشته باشن، مثل علماء که در دنیای حقیقی در بین مردم معاشرت هم داشتن.
پاسخ:
نمیشه که شرط بازدید تعامل باشه... اینطوری دیگه ارزشی نداره‌... 
که مثلا چون من از وب شما دیدن میکنم و کامنت میذارم شما هم توی رودربایستی اقدام 
متقابل انجام بدین... 
طولانی بودن مطلب هم بالاخره میشه یکاریش کرد مثلا خلاصه وار خوند... 
در مورد اون افرادی که میفرمایید دنبال کننده هاشون مثل خودشون هستند شاید تا حدودی 
درست باشه ولی خیلی از دنبال کننده هاشون هم از سر کنجکاوی و عقب نموندن از قافله دنبالشون میکنن و نمیشه گفت همشون شبیه خودشون هستن
در مورد افراد مذهبی با شما موافقم اما تا اندازه ای حمایت درسته چرا که بیشتر از اون تبدیل به جناح بندی و دو دستگی میشه... 
سپاس از وقتی که گذاشتید... 
در کل نظرتون کاملا متین و بجا بود بنده هم نظر خودم رو عرض کردم(:
من یه بار داشتم وبلاگ هارو میخوندم
یه حدیث از ائمه اصلا نظر یا لایک نداشت
مطالب علمی هم که کلا کسی توی وبلاگ نبود!
یه خانوم پست گذاشته بود شب بخیر!
کلی آدم نظر گذاشته بودن!خخخخخخخ
خیلی وقتا فقط گیج میشم از این وضع و سکوت میکنم !
عاقبت بخیر باشید
پاسخ:
سلام  دوست عزیز 
خوش آمدین
بله متاسفانه از این دست فراوان هست.. 
واقعا چرا ذائقه ی کاربران مجازی داره به این سمت پیش میره؟؟
سپاس از حضور شما
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۱:۵۸ هادی کاویانمهر
باسلام . ولی بشه زندگی امامان وزندگی امروزی تطبیق دهند خدایش موفق هستن واگه توی وبلاگ شما اینکارامروز وقدیمی انجام بفرمائید موفق وپایدارترین . مانباید  ریشه خودراازیادببریم و بدانیم آسایش و آرامش ما به دوران خیلی خیلی قدیم مدیونه پس اگه پایدارباشیم بایدخیلی چیزهاروباید عمل کنیم . وبلاگ تون عالیه تشکرسرکارخانم.تشکرکه اومدین نظردادین .موفق وموید. راستی بحث دینی بسیارگسترده نمیشه با چنددقیقه گفت ولی کارتون عالی بوده.نظرات دوستان خوندم خوب بوده ادمها بافالورربه جای نمیرسه آدمها بامنطق وافکار خود تو دل انسانها جامیشن واین چیزها بازی روزگار نه شخصیت سازی انسانهامتاسفم که خیلی خودشونو به روز می بیند ودرصورتی به روزبودن به ریشه یابی وعلمی که تو را سرزمین تورا به سربلندی برساند.من حرف کلی خودمو گفتم ومنظورم به جناحی وکسی نبوده . هرکسی راتوقبرخودشان قرارمی دهند.
پاسخ:
سلام جناب
خیلی خوش آمدین و سپاس بابت وقتی که صرف کردید.. 
من همیشه مطالب شما رو دنبال میکنم و واقعا استفاده میکنم البته بعضی از پستها کمی تخصصی هستند و 
واژه ها و اصطلاحات حقوقی و ثقیلی دارند که خب بنده از روشون عبور میکنم (:
کاملا درست می فرمایید در مورد اینکه آدمها باید با منطق و افکار صحیح خودشون رو توی دل بقیه قرار بدند اما قبول بفرمایید
که در عین حال نیاز به تایید و همراهی هم دارند.. من وب یه بنده خدایی که خیلی هم مطالب خوب و مفیدی کار میکرد رو دیدم که بخاطر عدم همراهی مخاطب و عدم شرکت در نظردهی و نظرسنجی کلا کامنت ها رو بسته بود و خیلی هم ناراحت و دلگیر بود... 
بگذریم.. 
نظر شما کاملا متین و بجا هست.. سپاس از محبتتون
برقرار و پایدار
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۷:۱۶ مهدی قاسمی
علاوه بر چیز هایی که گفتین ، من قبلا وبلاگ مذهبی داشتم، ولی نظر و لایک زیادی نداشت
میدونین ، نه این که بگم همه، 
دو تا موضوع مطرحه
1. جنسیت
بعضی از افراد تا میبینن طرف مقابل که داره نویسندگی میکنه دختره ، میگه بزار دو تا نظر بدم ، این حتما میاد دو تا از مطالبمو لایک میکنه و حتی رابطه هم با وبلاگ نویس برقرار میکنن!!!
2. اگر تو قسمت نظرات مطلبت مشارکت کردن انتظار دارن شما هم توی مطالب وبلاگشون مشارکت کنین، خوب این که اکثر وبلاگ نویس ها انتظارشو دارن، و بعضی ها هم نمیدونن جریان از این قراره ، هی ناراحت میشن و از بلاگ بیان میرن، تو این چند سالی که از بلاگ بیان استفاده کردم، چه مطلب علمی چه الکی و چه مذهبی، هر موقع توی وبلاگ های دیگه نظر دادم اومدن به وبلاگم و مشارکت کردن و هر موقع فعالیتی توی وبلاگ های بقیه دوستان نداشتم خبری توی وبلاگم نبود .
تو یک کلام: اینجا مثل اینستاگرام میمونه، لایک بدی لایک میخوری
کامنت بدی کامنت میخوری
والسلام
پاسخ:
سلام دوست عزیز
خوش آمدین
بله  با نظرتون موافقم خب اینم یکی از دلایلش میتونه باشه 
اما نه اینکه بگیم تنها دلیل و اصلی ترین دلیل همینه... 
به قول یکی از دوستان باید تعامل باشه اما من میگم اون موقع که پای شرط بیاد 
وسط دیگه ارزشی نداره... مثلا شما یه موقع از مطلبی که قرار دادم خوشتون نیومده
یا اصلا حوصله ندارین ولی بخاطر رودربایستی میان نظر میدین.. نه بنده موفق شدم به بازخورد واقعی درباره ی پستم برسم... و
 شما هم در مضیقه قرار گرفتید... بنظرم این نوع تعامل دیگه ارزشی نداره... 
سپاس از حضور و نظر شما
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۷:۳۸ مهدی قاسمی
منظورتون از مضیقه چیه؟!
پاسخ:
همون رودربایستی و از سر ناچاری
چون به قول شما بنده توی وب شما نظر دادم و حالا نوبت شماست که جبران کنید.. 
و بالاخره مجبورید یه نظری بدین... 
مثلا من بارها دیدم یه بلاگر یه‌مطلب کاملا خصوصی میذاره که خواننده اصلا سر در نمیاره ولی چون با هم تعامل دارند
میاد و یه چیزی سر هم میکنه... 
۱۲ آبان ۹۷ ، ۱۸:۱۶ مهدی قاسمی
نه بابا، من هیچوقت همچین کاری نمیکنم
اون بنده خدایی که نظر میده ، من خودم به شخصه دوست دارم جبران کنم البته اگه از مطلبش سر در بیارم و خوشم بیاد، معولا اشتباهاتی که داخل پست هست رو بهشون میگم، اصلا از نظر اون مدلی خوشم نمیاد 
مثلا طرف بنویسه ، سلام ، عالی بود، خوب این معلومه بازخورد نداره
برای چی بیام جبران کنم؟، اگر جبران میکنم صرفا جهت کمک کردنه اونم به شرطه ها و شروطه ها، اون حرفی که زدم کلی بود.

پاسخ:
بنده شما رو فقط مثال زدم منظورم کلی بود.. 
بله کاملا درست میفرمایید
(:
سلام 
توی وبلاگ , درخواست دنبال شدن فقط بخاطر  اینه که بلاگر می خواد یک مطلب علمی رو بیان کنه و زکات علمش رو بده. من خودم فقط برای افزایش دانش بلاگرها  مرتبا درخواست می کنم که وبلاگم رو دنبال کنید . وبلاگ من یک وبلاگ علمی وتخصصیه و دوست دارم علم خودم رو به بقیه هدیه بدم. ولی متاسفانه اکثر بلاگرهای محترم بیان از این واقعیت خبر ندارند . 
++  با کل این پست موافقم . 
پاسخ:
بله موافقم... 
نظر لطفتونه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">